Työturvallisuuskortti -koulutus

Työturvallisuuskortti -kurssi on tarkoitettu erityisesti yhteisillä työpaikoilla töitä tekeville henkilöille. Kurssi on yhden päivän mittainen ja siihen liittyy kirjallinen koe. Kurssin hyväksyttävästä suorittamisesta myönnetään Työturvallisuuskortti, joka on voimassa viisi vuotta. Korttikoulutus ei korvaa työpaikkakohtaista perehdyttämistä. Työturvallisuuskortin kertauskoulutus on jälleen mahdollista. Lue siitä alempaa.

Peruskurssin kesto on 7 h + tentti.
Hinta 103 € + alv. 24 % / henkilö sisältäen lounaan.
Katso sivun yläreunasta “Avoimet koulutukset” ja “Työturvallisuuskortti -koulutus”.
Tiedustele tilauskurssia, min. 10 hlö.

Työturvallisuuskortti -käytännön tavoitteena on

• parantaa käytännön yhteistoimintaa yhteisillä työpaikoilla tilaaja- ja toimittajayritysten välillä
  • tukea työnopastusta yhteisillä työpaikoilla
  • antaa perustietoa työsuojelusta
  • vähentää eri tilaajien antamaa päällekkäistä koulutusta
  • herättää työpaikoilla kiinnostusta ja motivaatiota oman henkilöstön työturvallisuusosaamiseen
  • pyrkiä vähentämään työtapaturmia ja vaaratilanteita

Korttimenettely on laadittu ennen kaikkea teollisuuden yhteisille työpaikoille, mutta se soveltuu myös rakennusalalle, julkiselle sektorille, telakoille jne.

Kurssi sisältää materiaalin, tentin, kortin ja tarjoilut.

TYÖTURVALLISUUSKORTIN KERTAUSKOULUTUS
Työturvallisuuskortin kertauskoulutus
alkoi 1.4.2023. Työturvallisuuskortin kertauskoulutuksessa aiemmin suoritettu ja voimassa oleva Työturvallisuuskortti® voidaan suorittaa ns. puolen päivän koulutuksella, 4 h + tentti. Kortti on oltava mukana koulutuksessa tai voimassa oleva väliaikainen todistus Työturvallisuuskeskuksen kautta, jolla voit osoittaa koulutuksen voimassa olon. Voit tilata sen itse sähköpostilla osoitteella kortti@ttk.fi (ilmoita nimesi ja syntymäaikasi tilauksessa). Mikäli koulutus on vanhentunut, on edelleenkin suoritettava koko päivän koulutus (7,5 tuntia + tentti).

Työturvallisuuskortin® voimassaoloaika ei saa olla umpeutunut ennen kuin kortin haltija ehtii suorittaa kertauskoulutuksen, sillä voimassaolon päätyttyä kortin haltija menettää oikeuden suorittaa kertauskoulutuksen ja hänen on suoritettava koko päivän kestoinen Työturvallisuuskorttikoulutus uudelleen. Kertauskoulutuksesta ei ole mahdollista myöntää autonkuljettajan ammattipätevyysmerkintää.
Kertauskoulutuksen kesto 4 h + tentti
Hinta 85 € + alv. 24 % / henkilö
Katso sivun yläreunasta “Avoimet koulutukset” ja “Työturvallisuuskortti -koulutus” ja KERTAUSKOULUTUS -päivä
Tiedustele tilauskurssia, min. 10 hlö.